Forum  Strona Główna

 Hobby

Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Wrozka
Administrator



Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Sob 18:52, 02 Paź 2010    Temat postu: Hobby

PRZYJACIEL ROŚLIN *

1. Opiekowała/ał się roślinami w domu, w harcówce, szkolnej pracowni lub na działce przez cały okres próby na sprawność.
2. Odwiedziła/ił ogród botaniczny (była/ył na łące, w lesie, w polu itp.) i opowiedziała/ał na zbiórce o swoich obserwacjach dotyczących występującej tam roślinności.
3. Rozpoznała/ał na zdjęciach i w naturze po pięć roślin trujących, leczniczych, chwastów i zbóż.
4. Zna rośliny i owoce jadalne występujące w lesie. Przygotowała/ał z nich posiłek, np. podwieczorek dla zastępu.


ZIELARKA/ZIELARZ **

1. Prowadziła/ił zbiór roślin (zna kalendarz ich zbierania i wie, jakie części roślin należy zbierać). Zbiera, suszy i przechowuje rośliny, tak aby nie straciły swoich właściwości.
2. Przygotowała/ał do apteczki drużyny zestaw ziół oraz krótki opis sposobu ich stosowania.
3. Przygotowała/ał informację o wybranych 15 roślinach chronionych występujących w Polsce i przedstawiła/ił ją na zbiórce zastępu, drużyny lub w klasie.
4. Przyrządziła/ił ziołowy środek przydatny w leczeniu, kosmetyce, w gospodarstwie domowym.
5. Rozpoznała/ał grzyby jadalne i trujące.


BOTANIK ***

1. Przedstawiła/ił na zbiórce drużyny wybrane gatunki roślin występujących na świecie, zagrożonych wyginięciem („czerwona księga”).
2. Opowiedziała/ał w drużynie o interesujących roślinach występujących w rezerwacie lub parku narodowym w swojej okolicy.
3. Przedstawiła/ił zastępowi lub drużynie swoje zbiory: albumy, atlasy i inne publikacje na temat roślin, zaprezentowała/ał ich zawartość.
4. Zorganizowała/ał i poprowadziła/ił wyprawę drużyny (lub klasy) w celu poznania środowiska roślinnego (np. lasu, łąki) lub wyprawę do ogrodu botanicznego albo muzeum przyrodniczego.
5. Wykonała/ał projekt przydomowego, działkowego lub przyszkolnego ogródka.

LEŚNIK ***

1. Obserwowała/ał życie lasu o świcie, o zmierzchu i w nocy. Wytropiła/ił zwierzę, umie wskazać jego legowisko (norę, gniazdo), rozpoznaje jego głos, zna jego zwyczaje.
2. Odbyła/ył z leśniczym obchód lasu, wykazała/ał się znajomością drzew i umiejętnością rozpoznawania ich wieku.
3. Zorganizowała/ał dla młodszych zwiad do lasu pokazując bogactwo lasu.
4. Uczestniczyła/ył w pracach leśnych – np. w szkółce, przy oczyszczaniu pasów przeciwpożarowych, sadzeniu drzew.
5. Przedstawiła/ił na zbiórce drużyny bogactwo polskich lasów, znaczenie lasów dla przyszłości człowieka na Ziemi. Wskazała/ał zagrożenia występujące w polskich lasach dotyczące drzew, ptaków i zwierząt.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wrozka dnia Sob 18:52, 02 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wrozka
Administrator



Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Sob 18:53, 02 Paź 2010    Temat postu:

Ogrodnicze

OGRODNICZKA/ OGRODNIK ***

1. Na zbiórce zastępu przedstawiła/ił znaczenie odpowiedniej gleby i nawożenia dla uprawy warzyw.
2. Rozpoznała/ał nasiona marchwi, pietruszki, sałaty, ogórków i buraczków. Wyhodowała/ał własne rośliny z nasion i rozsady.
3. Przygotowała/ał kompost z odpadów ogrodniczych.
4. Zaplanowała/ał siew i zbieranie plonów na działce lub w ogrodzie rodziców /znajomych/.
5. Przygotowała/ał wybrane warzywa do przechowania przez zimę.

SADOWNICZKA/SADOWNIK ***

1. Rozpoznała/ał drzewa owocowe po pniach i liściach: jabłka wczesne i zimowe, gruszki, śliwki, wiśnie, czereśnie.
2. Zerwała/ał i ułożyła/ył w skrzynce owoce przygotowując je do transportu.
3. Brała/ał udział w pielęgnacji sadu, szczepieniu drzewek i zabezpieczeniu go przed szkodnikami.
4. Przygotowała/ał owoce do składowania przez zimę.
5. Przedstawiła/ił na zbiórce zastępu lub drużyny zebrane przez siebie artykuły i poradniki dotyczące sadownictwa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wrozka dnia Sob 18:53, 02 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wrozka
Administrator



Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Sob 18:54, 02 Paź 2010    Temat postu:

Zwierzę(ce) : -)

PRZYJACIEL ZWIERZĄT *

1. Dowiedziała/ał się, jakie zwierzęta zamieszkują najbliższe lasy i które z nich oczekują zimą pomocy człowieka. Wzięła/wziął udział w zimowym dokarmianiu.
2. Rozpoznała/ał tropy dzika, sarny, zająca.
3. Była/był na wycieczce w lesie, w polu lub na łące. Rozpoznała/ał głosy pięciu żyjących tam zwierząt. Nagrała/ał głosy zwierząt i odtworzyła/ył je na zbiórce drużyny.
4. Obserwowała/ał przez miesiąc życie zwierząt domowych, zapisywała/ał najciekawsze spostrzeżenia, opowiedziała/ał o nich na zbiórce zastępu.


ZNAWCZYNI ZWIERZĄT/ZNAWCA ZWIERZĄT **

1. Rozpoznała/ał 15 gatunków zwierząt na zdjęciach i rysunkach.
2. Przygotowała/ał informację o zwierzętach chronionych w Polsce oraz o niebezpiecznych zamieszkujących w Polsce i przedstawiła/ił ją na zbiórce zastępu lub drużyny.
3. Pomogła/pomógł w przetrwaniu zimy potrzebującym zwierzętom (ptakom, zwierzętom w lesie, bezdomnym psom).
4. Wie, jakie niebezpieczne zwierzęta żyją w Polsce. Opowiedziała/ał koleżankom/kolegom, jak należy postępować w przypadku spotkania z nimi.


ZOOLOG ***

1. Przedstawiła/ił wybrane gatunki zwierząt żyjących na całym świecie, zagrożonych wyginięciem („Czerwona księga”).
2. Zna systematykę zwierząt. Przedstawiła/ił na zbiórce lub na lekcji życie wybranego gatunku.
3. Zaprezentowała/ał zastępowi lub drużynie swoje zbiory: albumy, atlasy i inne publikacje na temat zwierząt, opowiedziała/ał o ich zawartości.
4. Zorganizowała/ał dla zastępu wyprawę do ZOO, muzeum przyrodniczego lub lasu, opowiedziała/ał o wybranych gatunkach zwierząt. Nauczył zastęp sposobów obserwacji zwierząt.

PSZCZELARZ ***

1. Od wiosny do jesieni pracowała/ał w pasiece i prowadziła/ił notatnik swoich czynności.
2. Nauczyła/ył się zabezpieczać pszczoły przed zimą.
3. Potrafi postępować w przypadku użądlenia przez owady.
4. Opowiedziała/ał na zbiórce o właściwościach leczniczych produktów wytwarzanych przez pszczoły.
5. Urządziła/ił w harcówce, szkole lub w gminie wystawę wydawnictw dotyczących pszczelarstwa i produktów wytworzonych przez pszczoły.

HODOWCA /GOŁĘBI, KRÓLIKÓW, RYBEK, DROBIU/ **

1. Przeczytała/ał literaturę dotyczącą hodowli wybranych zwierząt.
2. Przygotowała/ał dla swoich zwierząt pomieszczenia i utrzymuje je w stałej czystości.
3. Zaprezentowała/ał na zbiórce zastępu wyhodowane przez siebie zwierzęta, opowiedziała/ał o ich zwyczajach, sposobach żywienia i zapobiegania chorobom.
4. Zwraca uwagę osobom, które źle odnoszą się do zwierząt i ptaków.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wrozka dnia Sob 18:55, 02 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wrozka
Administrator



Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Sob 18:56, 02 Paź 2010    Temat postu:

Literackie

PRZYJACIEL KSIĄŻKI *

1. Systematycznie czyta książki i zgromadziła/ił własną biblioteczkę ulubionych pozycji.
2. Samodzielnie wykonała/ał kilka zakładek do swoich książek.
3. Brała/brał udział w konkursie czytelniczym organizowanym w szkole lub drużynie.
4. Wykonała/ał drobne naprawy introligatorskie kilku książek, pełniąc dyżur w bibliotece szkolnej lub publicznej.


BIBLIOTEKARKA/BIBLIOTEKARZ **

1. Prowadziła/ił w czasie próby bibliotekę drużyny (szczepu) lub obozu.
2. W czasie dyżurów w bibliotece szkolnej lub publicznej sprawnie posługiwała/ał się katalogiem książek. Przygotowała/ał dla instruktora lub harcerza materiały przydatne do przeprowadzenia zajęć szkoleniowych na określony temat.
3. Zorganizowała/ał wieczór literacki lub kiermasz książki w drużynie, szkole, w domu kultury.
4. Zorganizowała/ał w szczepie lub w swojej szkole kiermasz używanych podręczników.


BIBLIOFIL ***

1. Zgromadziła/ił własny księgozbiór i prowadzi jego katalog rzeczowy.
2. Wykonała/ał ekslibris do biblioteki domowej, szkolnej lub publicznej.
3. Urządziła/ił w drużynie wystawę ciekawych książek, prezentując na niej także własne zbiory.
4. Urządziła/ił w szkole lub szczepie wieczór wspólnego czytania wybranej książki.
5. Nawiązała/ał kontakt z najbliższym antykwariatem, poznał sposoby gromadzenia i przechowywania starodruków.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wrozka
Administrator



Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Sob 18:58, 02 Paź 2010    Temat postu:

Kolekcjonerskie

KOLEKCJONERKA/KOLEKCJONER ***

1. Posiada własne zbiory.
2. Opracowała/ał system katalogowania własnych zbiorów i posługuje się nim, uzupełniając swoją kolekcję.
3. Skompletowała/ał biblioteczkę specjalistyczną i utrzymuje kontakty z innymi kolekcjonerami o podobnym hobby.
4. Zorganizowała/ał wystawę swoich eksponatów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wrozka
Administrator



Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Sob 19:18, 02 Paź 2010    Temat postu:

Dziennikarskie

KRONIKARKA/KRONIKARZ *

1. Prowadziła/ił w okresie próby kronikę zastępu (drużyny), posługując się kilkoma rodzajami pisma.
2. Sporządziła/ił notatki z wydarzeń na podstawie relacji świadków.
3. Dopilnowała/ał przez co najmniej jeden rok, aby kronika była zawsze tam, gdzie drużyna.
4. Zapoznała/ał się z twórczością najbardziej znanych polskich kronikarzy.


REPORTERKA/REPORTER **

1. Przygotowała/ał rzeczowe relacje z biwaku lub obozu drużyny, z uroczystości szkolnej, z wydarzeń na terenie gminy.
2. Posługiwała/ał się sprzętem reporterskim (magnetofon, aparat fotograficzny lub kamera) w przygotowaniu audycji dla szkolnego radiowęzła, gazetki lub „programu telewizyjnego”.
3. Napisała/ał reportaże na wybrany i na zadany temat, ilustrując je rysunkami lub zdjęciami. Przedstawiła/ił je w drużynie.


DZIENNIKARKA/DZIENNIKARZ ***

1. Poznała/ał cechy, jakimi powinni charakteryzować się dziennikarze oraz zasady, jakie obowiązują w ich zawodzie.
2. Przeprowadziła/ił wywiad na określony temat.
3. Przez okres próby brała/ał udział w pracy redakcji harcerskiej, pisząc do wybranego działu.
4. Nawiązała/ał stały kontakt z gazetą młodzieżową lub dla dzieci i systematycznie dostarcza jej swoje artykuły.
5. Przekazał napisany przez siebie reportaż z imprezy harcerskiej do lokalnej gazety.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wrozka
Administrator



Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Sob 19:19, 02 Paź 2010    Temat postu:

BHP-owe

STRAŻNICZKA BEZPIECZEŃSTWA/STRAŻNIK BEZPIECZEŃSTWA **

1. Zapoznała/ał się, wspólnie z osobą dorosłą, ze stanem technicznym maszyn używanych w gospodarstwie.
2. Spisała/ał, jakich napraw należy dokonać, aby wszystkie urządzenia były bezpieczne. Wnioski przedstawiła/ił osobie dorosłej.
3. Zapoznała/ał się ze znakami oznaczającymi niebezpieczne narzędzia, miejsca oraz czynności.
4. Przygotowała/ał i przedstawiła/ił na zbiórce drużyny zasady bezpiecznego posługiwania się sprzętem w gospodarstwie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Sprawności Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gGreen v1.3 // Theme created by Sopel & Programosy
Regulamin